Igång igen, nu ska det hända grejjer!

Hallå mina kära!

Nu har jag varit lat och bekväm alltför länge. Både med bloggen och kroppen.
Nu jävlar ska det hända grejjer!

Har börjat dagen med 5km löpning som ett slags kraftstart på dagen. Ska försöka promenera eller löpa minst tre mornar i veckan även om det innebär en timmes förlorad sömn. Men sova ska man göra på natten, inte på morgonen.

Den 2:a ska jag börja träna karate igen. Ska bli vansinnigt roligt! Fick besked av klubben att jag får kliva in med de som redan tränar om jag vill eftersom jag tränat tidigare, dock med annan klubb men samma stil. Men jag ska börja med nybörjarna, det var alltför längesedan jag tränade för att kunna hänga med de som redan tränar så jag blir nybörjare.

Gymkort är påväg att införskaffas och det blir åtminstonde tre pass i veckan till en början. Samt några löprundor. Då är vi uppe i tio pass i veckan allt som allt. Kan bli bra!

Visst, det låter mycket, men jag är van att träna, får se om kroppen kommer tillrätta lite snabbt. Brukar gå bra.

Då är det bara kosten kvar. Grötfrukost med bär, nyttiga matlådor till lunch och inget fikabröd. Ingen stenhård strikt kost men nyttigt och vettigt. Bra mat helt enkelt. Lätt fokus på lågt Gi för blodsockrets skull och mättnadskänslan.

Nu ska jag äta frukost, duscha och åka på jobbet. Uppdaterar mer senare idag.

Godmorgon på er och ha det godis!

Kommentarer
Postat av: Ollee

Fasen va du är hurtig Johan. Jag blir lite avundsjuk trots att jag ska köra igång med träning :) Men det där med springning på morgonen.. näe, jag sover tills fem min innan jag ska åka till jobbet. :)

Postat av: JojjeB

Rätt skönt med ett dödsryck sådär på morgonen. Man blir pigg hela dagen :)

2009-01-14 @ 20:28:51
URL: http://jojjeb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback