Ursäkta den dåliga uppdateringen men här är jag!

Jag har varit en dum pojke, jag har slarvat med uppdateringen. Bot och bättring lovas, men det vet vi alla, det kommer inte bli så. Så låt oss sluta låtsas. Det kommer varken uppdateras mer eller mindre. Bara som vanligt och om vanligt är precis som det är just nu, då är det alltid som vanligt. Elementärt.

Svammel hit och svammel dit.

Så, vad händer, har hänt och ska hända? Julen är överstökad och utsparkad. Inget träd offrades av mig till den hedniska tradotionens ära, julklapparna hölls till ett minimum och jag har gett bort en get.

Nyårsafton är avklarad. Mysig filmkväll med goa vänner, lugnt, städat och mysigt. Helt oöverdrivet och fullkomligt förträffligt. Oerhört trevligt! Tack Frida och Jenny!

Igår var det inte många knop, lite slött tv-tittande och slöande. Onyttigt och precis som det ska vara.
Idag har Evvy varit förbi en sväng, sedan gjorde jag henne sällskap till ondskans högborg, det stora köpcentret i kommersens ökända dalgång. Strosade runt och tog en fika. Mycket trevligt. Hon flyttar snart ner till vår kunglika hufvudstad och hade lite småpyssel att stöka av.

Sedan har jag bara varit hemma och slöat. Lagade middag av gamla rester. För tredje dagen irad, skapligt konstruktivt och mycket kreativt.

Hade kyckling kvar sedan nyår, ädelostfylld kycklingfilé, mycket gott. Det blev igår till tomat och vitlökssoppa med kyckling och vitlöksbaguett, servers med en klick turkisk yoghurt och vitlöksost. Resterande kyckling blev idag till en sallad med couscous, knaperstekt bacon, ägg, krispsallad, tomater och rödlök. En currykryddad röra till det blev pricken över i:et.

Sitter nu och kikar på Jönssonligan. Humorn i dom filmerna är stundtals oslagbar. Det har jag helt missat förut. Repliker så som "Doris ska få en ny telefon, den gamla ringer för sällan säger hon" Klockrent!

Ska börja bli lite mer hälsosam framöver också. Börja träna, och löpa lite. Komma iform helt enkelt.

Sedan måste jag tipsa en om en pryl.
Http://www.acomplaintfreeworld.org Det hela går ut på att man har ett lila armband i gummi på sin handled. Man ska byta handled att ha det på när man kommer på sig själv med att klaga. Poängen är att man ska lära sig tänka positivt och se möjligheter istället för problem. Att klaga mindre. Tokbra! Frän pryl!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack själv för en trevlig kväll! :) Det måste vi göra om nånting!

Postat av: Sandra

Skäms på dig nu har du inte uppdaterat på länge igen :P

2009-01-08 @ 07:59:39
URL: http://brokenpiece.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback