Ah! En sån ljuvlig dag!

Strålande solsken och gnistrande snö. Underbart!

Godmorgon mina kära! Hur mår ni?
Med mig är det bara fint, lite morgontröttare än tänkt men det är helg, då blir det som det blir.
Gårdagen var mycket trevlig, lite familjemiddag hos moder i Sörberge, tacos är aldrig fel. Lillasyster M åker till sydafrika i en månad, därav middagen just igår.
Det började så fint med att jag blev lurad av lillasyster E och hennes karl J, dom var påväg hem ifrån stockholm och skickade ett sms att dom var i söderhamn, dvs 1:30h bort. Så jag kokade mig lite havregrynsgröt, som förövrigt är vansinnigt gott, i väntan på dem för att inte dö hungersdöden. Precis när jag ätit upp gröten, då kommer dom in genom dörren och en kvart senare står maten på bordet. Nu är iofs inte jag speciellt liten i maten, så tacos gick ner det med. Mycket trevligt.

Rullade hemöver och spatserade neröver centrum, mötte upp arbetskollega D och kompis A för ett par öl på Irish, jag beställde inte caipirinha igår, men ni kan ge er fan på att den bartendern, som blandade dom på fel spritsort sist och blev sur när jag vägrade betala för något jag inte beställt, vägrade servera mig överhuvudtaget. Dumt att inte vara felande.

Trevlig kväll, lugn och städad och mycket skitsnack, plus i kanten för att dom spelade bra musik.

Nu, över till träning, eller snarare hälsa.
Införskaffade mig en stegräknare i förrgår, mycket fiffig mojäng! Lite motivation till den träning som inte är schemalagd.

Tog en premiärpromenad med sagda stekräknare igår förmiddag, eller ja, jag vaknade tolv, så mitt på dagen.
Det resulterade i ett stegantal på 24 292 steg. Och ja, det är en långpromenad. Två mil enligt kartor på hitta.se.
Mycket backar och det känns i benen efteråt. Dessvärre blev det en promenad utan stavar då jag inte törs använda dessa före mörkrets inbrott.

Nu är det grötfrukost som står på tapeten, lustigt uttryck det där, "står på tapeten". Vet ni hur svårt det är att ställa något på en tapet?

Sedan bär det av till de djupa skogarna för grattulation av lillasyster N, den minsta, som fyller tre. Ska hinna med en promenad också samt gymmande ikväll. Biceps och rygg på schemat idag, Jaaa-baaaa-daaaa-baaa-dooooo!
Bästa passet på veckan! Fast axlar kommer inte långt efter.

Puss och kram mina kära!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback