Jag har ett problem och borde söka hjälp

En vanlig dag på jobbet, tiden flyter iväg och vipps får man åka hem. Trevligt som tusan. Det funkar.
Inget flashigt, det betalar räkningarn men vad tusan. Det duger.
Finns plus med det också. Men jag saknar att ha kontor och vara organisatör med stenkoll på allt.

En tid för nu, en tid för då, en tid för skörd, en tid för att så. Allt har sin tid.

Gjort idag då? Jag rullad hem ifrån jobbet, svängde förbi min vän Jaguar-professorn och bollade lite idéer och tankar, hem, duscha och iväg till birsta för att leta en någorlunda snygg mössa.

Jag har problem! Sprang in på MQ för att köpa en mössa. Tio minuter senare var jag tvåtusen kronor fattigare. Jag hade iofs köpt en mössa men det fanns så mycket annat som var snyggt. Och nej, jag pratar för en gångs skull inte om personalen nu även om det inte var alldeles pjåkigt där heller.

Dagens spänning i tillvaron: Icke avlarmade grejjer i påsen. Jag som trode butiken fick kåtslag av mig, så var det inte. Fröken kassörska leta lite i påsen och hittade en pryl hon inte larmat av. Jag ursäktade det med att det måste vara mitt fel som pratar så in i helsike mycket hela tiden och frågade henne om det inte vore lättare att fråga efter mitt nummer om hon promt ville ha det. Varför skulle hon annars lura in mig i butiken igen?

Fast jag borde nog varit tyst när jag undrade om hon blev besviken när hon hittade vad hon inte larmat av. "Besviken?" Undrade tjejen.
-Ja, så du inte får slita in mig på lagret och kroppsvisitera mig, menade jag.

Näe, nu skarvar jag. Ljuger och är vårdslös med sanningen. Så sa jag inte. Men jag borde ha sagt, det hade varit lite roligt. Synd att man alltid är sjutton sekunder efter nutiden, hinner aldrig droppa dom där riktigt vassa replikerna man borde lagt.

Jag behöver ett manus, vem skriver?

Nästa stopp blev Örnen i timrå, hälsa på Nina som är hemma ett par dagar. Så skojj att träffa henne! Det är lite jobbigt nu när hon bor pluggar i Solefteå. Alla bara försvinner, så många man inte kan ringa för en spontan fika på stan eftersom dom larvar och bor jättelängst bort, nästan i yttrebortre och långtbortistan.

Oj, jag tappade tråden. Surrade en stund med Nina och hennes toktrevliga föräldrar, dom är gooa!
Fick kaffe och bulle, tog en promenad och kikade på Ernst, ni vet, naken-Ernst. Fotnudisten.


Rullat hem och nu är det snart natta. Tiden, det är den där bussen jag aldrig hinner med.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Heeej! Nu börjar det snart närma sig tills ni kommer hit :P Wohoo! Jag räknar dagarna hehe.. Fick reda på idag att den helgen ni är här så firar man "lilla jul" och då på lördagen ska de tydligen vara en jättetrevlig marknad som vi kanske skulle kunna åka på? Om vi inte är för bakfulla haha :P

Postat av: Evelina

Åh jag längtar skitmycket!! :D Bara tre veckor kvar :D
Ikväll far ja till sverige iaf. Vi ska påbörja vår vandring ^^ Känns sådär att vandra i höstrusket! Förhoppningsvis så är det iaf snö å några minusgrader. Vill inte bli blöt!

2007-11-11 @ 14:07:55
URL: http://lonken.blogg.se
Postat av: Evelina

yes jag längtar!

2007-11-22 @ 15:15:39
URL: http://lonken.blogg.se
Postat av: Evelina

thank you thank you :P

2007-11-26 @ 09:47:03
URL: http://lonken.blogg.se
Postat av: Evelina

ja de va skitskoj! :D tycker ni ska flytta hit ;)

ska försöka hinna det idag.. hade mycke att göra igår plus att internet låg nere hela kvällen ;) men hav förströstan! :P Hehe

2007-12-04 @ 11:38:53
URL: http://lonken.blogg.se
Postat av: Evelina

haha du såg inte alls fet ut! ;P Akta så du inte får en sån i julklapp av moi :P Haha!

2007-12-07 @ 23:54:13
URL: http://lonken.blogg.se
Postat av: Evelina

jo de är väl typ samma sak. press som i pressbild.. :P man kunde kontakta honom på pressombudsmannens hemsida iaf :P men ja kommer inte ihåg va han presenterade sig som haha.. va så jäkla trött :P

2007-12-11 @ 11:33:43
URL: http://lonken.blogg.se
Postat av: Evelina

thank u very much ;)

2007-12-13 @ 19:40:52
URL: http://lonken.blogg.se
Postat av: Evelina

Hellu! Nu är ja hemma iaf :) Jag kunde inte svara på ditt mess igår för ja har inge pengar på telefonen.. Blev strul med min bil igår på vägen hem så Anders fick komma med släp å köra hem mig från gävlebro. Vi va hemma kl 3 inatt, inte så kul :P

2007-12-21 @ 15:49:46
URL: http://lonken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback