Gårdag, vårdag -Eller hur vi penetrerade maj månad

Här kommer det utlovade referatet av gårdagen. Tilläggas bör att jag inte har någon som helst strävan efter att korrekt återge gårdagens händelseförlopp, för att säga det på ren svenska: Jag vet inte om jag KAN återge vad som faktiskt hände igår. Men jag hade roligt!

Dagen började lugnt. En sväng inöver stan och lite panikshopping plus uthämtande av nya arbetskläder.
En snabb räd på bolaget, körde den beprövade kontra-terrorist taktiken: Snabbt in, utför uppdraget och snabb reträtt.
Framgångsrikt!

Hem, började prova kläder för kvällen, jag vet, lite gayness varning på det men det bjuder jag så gärna på. Jag har kontakt med mitt kvinnliga inre. Det var ruskigt svårt att bestämma sig för vad man skulle ha på sig och det hela slutade med att jag mailade bilder till några vänner som fick ha åsikter. Jag blev iaf insläppt på krogen så det var iaf snäppet bättre än hellyhansen.

Planerna för kvällen var något oklara, förfest! Vart?! Vilken panik. Nu överdriver jag, jag är inte den mest lättstressade människor i ett par skor. Hakuna matata känns stressigare än en kommande kärnvapenattack i jämförelse med min inställning till tillvaron.

Det hela resulterade i, förfestplanerna alltså, kärnvapenattacker har jag lite eller inget alls med att göra, att vi bestämde att vi skulle vara hemma hos Evvy i stan. Sagt och gjort, jag börjar göra mig iordning, inser att jag har vinterdäck på bilen och får panikbyta till sommardäck, 15min sedan var det klappat och klart. Ibland är jag duktig.

Kommer självklart en halvtimme senare än annonserad tid, någon som är förvånad? Tidsoptimist? Jag? Nej nej, ni måste tänka på någon annan. Alfons Åberg kanske? Mr "Jag ska bara..."

Dyker in hos Evvy halv sju, slänger av mig skorna, blir försedd med ett glas och blandar mig en grogg och knäcker en öl. Ibland är livet bra jäkla fint. Sjunka ner i en soffa och koppla av med en god grogg och en kall öl. Al Bundy, släng dig i väggen, jag kan koppla av! (Fast jag hade inte handen i kalsongerna)

Medans Evvy slogs med sitt hår kikade jag på lite hockey, mycket annorlunda upplevelse för mig, och drack lite mer. Tog en bild på "förfestshunden"
Efter sisådär någon timme lyckas Evelina komma överrens med sitt hår och ger sig i kast med att komma ikapp mig. Fyfan vad vi är duktiga på att dricka alkohol, många års övning och hårt tränande har gett resultat.

Runt elvatiden börjar vi tycka att vi fått så vi klarar oss ner till krogen, vi tar apostlahästarna nedför den branta backen till stan. Nästa gång snor jag en kundvagn och rullar ner i. Hoppas på grönt vid trafikljusen bara.

Kön, nej inte sådant man har i byxorna, var lång, längre, längstigast. Har inte en susning om hur länge vi stod i kö men tidsnog fick vi komma in. Tacksamt! Efter entrébetalning, jackinlämning och värmechock, eftersom det var 49grader varm i lokalerna, började vi snurra runt. Evelina och Sandra tog en sväng på dansgolvet. Jag gjorde vad jag gör bäst.
Ställer mig i baren och anordnar en vätskekontroll.

Lallar runt lite inne på O'Learys, springer på några underbara människor så som:
      
     Byllis!                Sandra!                Nicklas!             Nej just ja, men vi är också underbara!

Massa mer folk också, men min kamera har inte lärt sig fota på egen hand så dom fastnade inte.
Men fan vad skojj det var igår! Tack folk! Vänner och fränder, det gör vi om! Woohooo!

Just ja! No Comments spelade också! Dom var skitbra! Tror jag, jag hoppade runt och rörde på mig en massa iaf, med lite god vilja kanske man kan kalla det dans. Hurvida det ansågs som stötande för personer runt omkring har jag ingen aning om. Antar att några var lyckliga för att dom hade ögonlock. Tror även jag trummlade runt på dansgolvet. Trummla är ett nytt ord som betyder ungefär: "Försök till dans med katastrofalt misslyckande som resultat"

Fler bilder finns på Flokig.nu sedan kan ni kika Byllis bilddagbok! (Skrik på mig om jag ska ta bort länken)

Snubblade även över storasyster i folkvimmlet, men tror inte jag kände igen henne påengång. Hon fick peta på mig och säga hej, jag är ODUGLIG på att känna igen folk. Jag är killen som springer förbi en spegel och undrar hur i helvete någon kan hänga upp något dylikt. Estetiska rådet borde ha ett krissammanträde angående den där...

Vinglig väg till mAx, bra kille, bra mat. Kö ut genom dörrarna, en timme i kö och ett maxmål senare (eller vadfan jag åt, minns att jag beställde maten på göteborgska iaf men det blev samma käk iaf)

Trevligt sällskap och lite tok på max, sedan vinglade vi hem till Evvy för nattning. Spejade på en polisbil och en ambulans men Evelina lekte hickande buske. Sånna finns inte ens i sundsvall så vi gav upp våra hemliga agent ambitioner och traskade vidare.

Nästa vecka är det parken, Black Jack och massa folk! Woohoo!

Tackar för en underbar kväll folk! Nya bekantskaper och kär återseenden! Byllis, vi måste festa oftare! Du är rolig!
Dessutom umgås du med trevligt folk, det gillas!

Godnatt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback