Dagen som iförrgår gav ett minne kvar och en seg jävla måndag idag

Jag ska säga det så att alla fattar! (Jag älskar whisky och stora rattar) 

Bilderna finns på
Flokig i Lindas blogg och på O'learys hemsida

Tack för den underbara kvällen vänner! Ni är bäst! Och ni som försökte heja på mig på krogen, jag drabbas av akut blindhet när jag dricker alkohol. Saknar den delen i min hjärna som gör att man känner igen ansiktet. Så det är inte för att jag är arrogant och dryg. Även om jag är det också.

Jag vet inte vad jag skriver, så sluta läs. Inledningsvis kan jag upplysa er om att jag sovit påtok för lite de senaste två dygnen. Men jag kan försöka referera lördagens bravader, tror jag.

Det känns som om jag tappat spåret på min blogg, inga intressanta tankar kring människors beteenden eller djupt filosofiska utsvävningar om varför, nej just det, jag vet inte ens varför det inte var något som blev ett varför.

Jag saknar uppslag. Måste börja läsa Hemmets Journal eller dylikt, dom har läsarfrågor som kanske går att sprinna vidare på. Antingen det eller tidningen Frida, möjligen Amelia eller dylikt. (Nej, tidsskrifter riktade till män, rena facktidsskrifter undantaget, går bort. Män är dumma djur och bara köper tidningar med bilder på minimala bikiniöverdelar och maximala kvantiteter silikonbröst. Det lockar inte mig)

Åter till helgen. Efter diverse övertalning ifrån Olle och Linda så bestämmer jag mig för att festa iaf. Planerna för kvällen är förfest på banéris och sedan parken där det är säsongsavslutning med Black Jack. 
Jag och Evvy trampar in hos Olle och Linda vid strax efter sju, inser att vi ligger efter i planering och börjar självklart inte stressa i oss alkoholen. Ingen har behövt stressa mig, jag sköter det så bra själv så. Vi dricker några grogga, surrar lite och har det trevligt innan vi beger oss iväg på den långa färden till förfest nummer två. Hela en trappa ner i samma trappuppgång! (Varför heter det fortfarande trappuppgång när man går nedåt? Borde inte det följa samma princip som backar, som blir uppförsbackar och nedförsbackar beroende på vart man är påväg? Iofs är det alltid uppförsbackar när jag ska någonstans men det är en annan fisk)

Det är massor med folk hos Adam och Jenny och det poppades musik så man behövde inte blanda sig några groggar. Bara att ställa flaskor bredvid glaset så skötte det sig självt. Trevligt folk, mycket musik och några stackars försök till konversation senare satte vi oss uppe hos olle och linda igen innan det var dags för avfärd mot civilistationens utpost nummer ett: Bergeforsparken. Vilken oas det måste vara för en kulturantropolog! Jag tycker synd om olle som hade veckans svåraste uppgift med att räkna folk så att han kunde beställa taxi. Har inte en susning om ifall det blev två eller tre bilar. Förresten drummlade jag bort mobilen också, men den kom tillbaka. Sweet! Tack Adam!

Parken var görskojj! Men strax efter tolv bestämde jag och Evvy oss för att rulla in på O'learys och bli ännu fullare. Sagt och gjort, Nicke ställde upp som chaufför, snacka om världens goaste kille, mötte upp Nina och Andreas där inne och hade tokskojj. Fastnade i golvet, dansade en massa och fick märkliga blickar av Peter Siepen. Men han snurrade bra plattor, konstigt nog. Karln ser ju ut som en korsning mellan ett ambulerande tivoli och en erikshjälpen butik.

Stora steg till mAx och mat i magen senare fick vi skjuts hem. Klockan var närmare fem när man la kudden på huvudet och förpassade sig själv in i koma. Vaknade kvart över åtta på morgonen, tvärpigg. Katjching! Det är fel på mig! Defekt DNA-Stege! Måndagsexemplar!

Söndagen var lugnast, pizza på byn och lite softande. Inga större äventyr trots att man inte var bakis.

Måndagen som sådan har varit seg. Fast den har gått fort iaf, märklig logik, men så fungerar mitt universum där JAG är centrum. Åkte på jobbet imorse, strax efter 06:00, öppnade ögonen lagom tills jag skulle svänga av i birsta och sedan har dagen varit skapligt soft. Jag diggar mina arbetskamrater. Vi har märkliga samtal på våra raster. Man skulle kunna göra en tecknad serie av oss. I bästa skrotnisse stil.

Nu ska jag bygga en lax! Adjöken adjö!

Kommentarer
Postat av: Evelina

vet du jag säger nog trappnedgång om jag ska neråt :P

Postat av: Evelina

vet du jag säger nog trappnedgång om jag ska neråt :)

2007-05-07 @ 19:26:00
URL: http://lonken.blogg.se
Postat av: Evelina

haha ja de har du nog rätt i :P

2007-05-07 @ 20:42:33
URL: http://lonken.blogg.se
Postat av: Magdalena

Nämen, vad trevligt! Antar att killar finner min blogg mycket tillfredställande! haha x)

2007-05-07 @ 21:18:18
URL: http://magdalenae.blogg.se
Postat av: Magdalena

Ojoj 14 par =O jag ligger nästan i lä! haha! Jo, jag tycker också att killar är dumma i huvet den största delan av tiden^^ fast inte du då, du är snäll du! haha!

2007-05-07 @ 21:45:56
URL: http://magdalenae.blogg.se
Postat av: Caroline

Jag har ETT enda krav: KLONA din DNA-stege till oss andra söndags-stackare!!! ;-)

2007-05-08 @ 16:02:40
URL: http://consonance.blogg.se
Postat av: Marina

Jag skaaaaa. Jag har så mycket att skriva om, därför det dröjer så :P haha plus att det är STRESSIGT med skolan :S Men det löser sej! :D haha

2007-05-08 @ 20:13:36
URL: http://marinahamberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback