Nyäten och mätt

Jepp, nu har man lämnat tillbaka fyrfotingen. Det var pant på honom också! (Nåja, fick bensinpengar av syster för att jag hämtat och lämnat tillbaka honom, men det är nära nog)

Jag blev bjuden på mat! Vilken lycka! Tacos! Wohooo! Ja, jag hjular och gör volter nu!

Två roliga episoder idag. Åtminstonde är dom roliga för mig, mitt liv är inte så speciellt händelserikt.

Vi börjar med den första episoden: Jag slumrade till i soffan sedan jag tagit voffset på promenad. Jag sover i en hörnet av soffan och han i det andra. Så vaknar jag av att det dundrar till så in i helvete. Rocky flyger upp och börjar tokskälla! Skallet av 50kilo rottis låter litegranna iaf. Tänk er cirkusen innan jag förstod vad ända in i fågelholken det var frågan om! Det hade rasat xxx antal kilo snö ifrån taket och ner på min balkong. Skönt uppvaknande. Kan man beställa sådant halv sju varje morgon? Namninsamling? Borde gå att göra en riksdagsmotion av det.

Episod två: Var hos syster nu vid åttatiden. Hämtade upp henne när hon slutat jobba. Vi åkte hem till henne och hon ber mig ta hennes kort och åka bort på Konsum. Sagt och gjort. När jag står där och ska betala slår jag självklart fel kod. Syster rabblade två olika koder för hon var inte säker på vilken det var. Så jag tar upp mobilen där jag slagit in koden och ska kika vad det var för kod. Kassörskan, ung söt tjej, tycker att mobilen ser söt ut (min ultraflashiga orangea samsung sgh-x830, se bild nedan) och jag ger henne den så hon ska få kika på den. Självklart slår jag fel kod då igen! Så jag säger det: "Du, det är systers kort och jag kan nog inte koden" varpå hon svarar: Men det är ingen fara. Det går bra ändå. Visst är det underbart med säkerhet när man betalar med kort? Å andra sidan, vem kan tro att jag skulle göra något fuffens? Söta lilla oskyldiga Jojje med hundögonen.



Nu är jag faktiskt ganska trött. Tro om man ska slänga på en film och slumra sött i soffan?
Kanske man kan hålla sig vaken halva kvällen imorgon. Vi ska som några kanske redan vet fira Nina lite för hon har fyllt år, hon är nästan vuxen nu. Kvällens scoreboard lär visa på stentung karatefylla med extra mycket tokerier. Återkommer med resultat och referat på söndagsmorgon.

Au revoir för nu!

Parantes: Angående torrfoder för människor, frystorkat är INTE samma sak!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Absolut! Jag är på! ;P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback