Gårdagen, referat av kvällen. En nu nykter Johan är kapabel att träffa tangenterna

Godafton gott folk! Låt mig förtälja gårdagens underbart trevliga kväll!

Medverkande personer: Nina, som var kvällens värdinna och mästerkock, Nicklas, Evelina, Andreas, Beatrice och Micke. Jag tycker om er folk! Ni är goooa!

Dagen började fint med att jag snurrade ner på bolaget, inhandlade whisky och svor ramsor över att dom ännu inte insett att dom borde saluföra groggvirke också. Coca-cola i mitt fall. Jag och mina Whisky-Cola groggar. Gott!
Snurrade in till birsta en sväng för att inse att, näe, jag går inte in där utan vände på folieformen och åkte hem.

Flummade runt lite hemma och diskade lite, sprang ett varv med dammsugaren och lite annat plock, tror jag vattnade blommorna också. När klockan börjar närma sig infinna-sig-hos-Nina-tid kom stressen smygande. Nina var väldigt bestämd med att till och med jag SKA vara i tid. Och det var "ska" med stora bokstäver, väldigt stora bokstäver. Jag tordes helt enkelt inte komma sent. Anländer några minuter sent men väl inom den av tradition fastslagna kvarten som anses acceptabel. Kommer man senare än en kvart försent kan man lika gärna stanna hemma anser Magdalena Ribbing, om så vore fallet skulle jag väldigt sällan få åka någonstans.

Öppnar porten, ställer mig i hissen och plingar på dörren där på sjätte våningen. Kliver in och känner mig välkommen. Börjar omedelbart jakten efter ett lämpligt grogg glas. Finner ett intet ont anande glas i ett skåp och korken på whiskyn får ge vika för en ofantligt stor beslutsamhet. Jag var törstig. Skvätter mig en grogg och lugnet blir ofantligt. Nicklas bjuder på lite champagne och den var riktigt god, hör och häpna. Jag som inte ens dricker vin eller vinliknande vätskor.

Folket anländer så småningom, noterbart att jag var relativt tidig. Det har aldrig hänt förut. Vi har en trevlig kväll och alkoholen smyger sig så sakteliga på våra blodomlopp som efter en stund övergår till att vara spritomlopp hos vissa, till exempel hos mig. 

Maten var farligt god! Nina! Den där kyckligen var otäckt god! Det gjorde du bra! Mycket creds för den middagen.

Rolig episod: Jag hjälpte Nina pressa potatis, det skvätte lite potatis ur potatispressen och landade på diskbänken varpå jag helt tvångsmässigt utbrister: "Oj! Jag kom på diskbänken!" Det tyckte vi två var skolfnitterflickfnittrigt. Andra var inte lika roade. Vulgärt!


Efter middagen kikade vi på melodifestivalen med sedvanliga vätskekontroller med täta intervaller. Vissa av oss blev fulla. Andra blev fullare. Jag var fullast, som vanligt.

Jag och Andreas gjorde en insats för barnen i afrika. Vi åkte på affärn och köpte glass. Jag tar självklart med mig grogg glaset i bilen. Ska precis dricka när Andreas gasar iväg och massans tröghet gör att min grogg attackerade mitt ansikte. Gott, men blött! Grogg över hela mig samt halva bilen. Jag ber om ursäkt för det Andreas!

Kvällens prövning var omgången TP vi spelade. Lagen såg ut på följande sätt:
Lag 1: Jag, som är okrönt mästare i värdelöst vetande. Bea, som är en större besserwisser än 
mig. Micke, som är högutbildad chalmerskille. Behöver jag säga att vi vann?

Lag 2: Andreas, killen med den enorma filmkunskapen och Nicklas som är expert på allt som rör styrketräning samt alkoholhaltiga drycker.

Lag 3: Nina, som umgåtts på tok förmycket med mig och därigenom har en icke negligerbar kunskap i värdelöst vetande. Evelina, som kan alla sveriges riktnummer samt stod för bristen på finmotorik. Hon gillade pussel och Tårtbitarna i pjäserna var alldeles lagom svårighetsgrad den kvällen. Alkoholen gjorde sig påmind.

Liter bilder ifrån kvällen
Fler bilder finns
här

            

Värt att notera: Min mamma ringde mig ungefär fyra gånger medans vi spelade TP. Dom försökte koppla in en karaoke-maskin utan framgång. Jag försökte guida per telefon. Varpå mamma säger: "Du, lugn nu, ta det långsamt. Jag är ganska dum. (nu nästan viskandes) också har jag druckit lite alkohol också" Så jävla klockrent! Mamma! Du är rolig!

När klockan kröp närmare mitt i natten var det dags att dra ner luvan. Jag ringde och väckte min pappa som kom och hämtade oss. Pappa! du är en ängel!

Imorse undrade jag om jag hade en katt. För jag trode tammetusan någon skitit i min hals! Det kan ha varit Evelina men jag tror inte det. Vi låter det vara osagt. Solen i ögonen och bakfull. Vad mer kan man önska sig?
Det är mycket med det där sa han som rullar köttbullar.

Dagen har förlöpt väl. Jag och Nina har sett på Fantomen på operan. Vi gillar musikaler! Käkat skrov och annat onyttigt för att få kroppen att fungera. Helgen har varit bra! Väldigt bra!

Tack för en underbar gårdag vänner!

Bea: Håll hårt i Micke! En kanonkille! Honom tycker vi om!

Creds till Ninas Föräldrar som upplät deras lägenhet till våran kväll i alkoholmissbrukets tecken.

Kommentarer
Postat av: Marina

JAG SAAAAAAAAAAAAKNAR EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!! Vill hem och va med er jag ocksa! SkitUSA! Jag vill hem och spela TP och va full i Timra med mina vanner! Buuuhaaaaa!! :(

Postat av: Evelina

Ja ni va riktigt snygga grabbs ;P

Och du jag kan nog garantera att de inet va jag som sket i din mun iaf! Haha! Lät ju äckligt :P Va jag så full som de låter på eran beskrivning? :P

2007-03-12 @ 12:17:54
URL: http://lonken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback