Dagens ljus

Man vaknar, inser att det är ljust ute, mobilen ringer, telefonen ringer. Vad gör man? Somnar om. Ibland är livet skönt.

Nu till seriösare saker, nåja, i föregående inlägg har jag en frågeställning och uppslag till lösning. Min kompis Emma
http://hayes.webblogg.se hade ett svinbra förslag till lösning.
Jag citerar hennes förslag: Postat av: emma

"Jag har en slags groda med några slags sensorer nerkörd i min ena blomkruka. den kväker så fort den e torr.. nån sån kanske skulle vara passande för ditt ändamål med ;)"

Klockrent! Vi skruvar lite på den, byter några komponenter och får den att kväcka/kvacka (eller vad i helvete en groda nu gör! bräker?) när det blir fuktigt. Lysande!

Eller kanske inte. Tänk er följande scenario. Ni går på bio för att se nya Beck filmen och det är en het scen med Micke P, hela den förbannande salongen kommer börja kväka/kvacka/bräka/bröla! Om ni har sett Hitta Nemo och minns hur fiskmåsarna låter där när dom säger "Mine" precis hela tiden. Då är vi ganska nära.

För att belysa att detta verkligen är ett problem som uppmärksammats av andra än mig citerar jag några rader ur 250Kg Kärleks låt "Hallå Hallå"

"Hur vet pojkarna om att flickorna är kåta? Hallå Hallå! Det kan vara svårt på en båt att se om en flicka är kåt, hon kan vara våt ifrån vattnet som hon badat i. Det är lättare med pojkar i byxor som står stom tält i fält, man behöver inte fråga dom. Hallå hallå! Hallå hallå hallå hallå hallå hallå hallå är ni kååååta? Jag har tittat på porr, jag har frågat mig runt. Jag har skrivit till Malena. Hur ska man vara? Kan du förklara! Hon skrev till mig:
 Hejsan tjena, om du vill bli duktigare och få oss fuktigare. Fråga flickorna i baren."

För att belysa det verkliga problemet! Kommunikation!

Jag tror nog ni inser att det här är skrivet med glimten i ögat lite humor. Det är därför jag är såhär könspinsam.

Nu ska jag dricka kaffe. Återkommer senare idag med lite mer djupa tankar och funderingar.

Tack för nu kära läsare och fortsätta kommentera. Det ger stoff till nya inlägg



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback