Måndag, känns som tisdag och borde vara onsdag.

Vaknade, tröttast i världen, jag sover på tok för lite. Max fem timmar per natt. Jag är inte säker på att det är ett hållbart beteende men har en del att göra, inte så att jag klagar eller gnäller, jag har själv tagit på mig det som skall göras och bör, läs ska, också slutföra det.

Började dagen med en espresso, dusch, gröt och sedan panik detektivisera efter arbetskläderna som jag drumlat bort. Hittade något som kunde misstas för mina arbetskläder och swoschade iväg på jobbet, klockan var då 06:00. Frukost inmundigades i vanlig ordning på jobbet tillsammans med lite tomprat med mina kära kollegor. Så finns det andra som låter käften gå konstant, nej, inte jag denna gång, tammefan så man undrar om inte käften tomtuggar på tomgång på den killen när han sover. Hans inofficiella benämning är numera "pappegojan" det är dock inget han har kännedom om.

Elakt? Ja, men jag är sådan, det borde ni veta.


För övrig? Dagen snurrade på i vanlig ordning, med lite sol, lite regn, lite sång, lite dans, lite naket. Nej nu blandade jag ihop. Såvida jag inte fick en psykos och dansade nakenpolka, men det tror jag inte. Vore dock en syn utan dess like.

Trivs kalasbra på jobbet, dagarna går fort och jag hinner lyssna på P1, måndagar innebär "Odla med P1" som dagens höjdpunkt. Good shit! (fyller hundra nu i höst...)

Svänger förbi hemma hos mamma för att plocka upp min kamera som dom lånat, blir bjuden på middag. Tackar säger Jojje, jag har en snäll mamma.

Svänger hemöver, mobilen ringer, lite donande på kvällskvisten, reklamation av trasiga delar ifrån england. Avklarat och plockat fram specar på lite Alfa Romeo prylar. Tur man inte är bilmekaniker på alltihopa.

Tror bestämt jag är hyffsat mångsidig. Har jobbat som snart allt möjligt. Kan allt ifrån blöjbyten och blomsterplantering till matlagning och vidare till bilmekande och snickrande, fuskar som bilelektriker, har jobbat med logistik, som transportledare, ljudtekniker. Fan, vilket kap, vem köper filmrättigheterna?

Annars är det vardagslunk, massa pyssel, mycket extrajobb, blir övertid i mängder framöver också. Övertid är bra tid. Fick löne spec idag också, får lön på torsdag istället för måndag. Tänkte ringa chefen imorgon och fråga om man inte kunde få det, men nu fick vi det iaf. Jag har telepatiska förmågor, läckert.

Annars händer inte mycket, lugnt på jobbet, två av tre prat-apor borta idag. Och skåningen var inte heller där. Så vi slapp höra om rull-börje och tungvrickande talfel. Nejdå, dom är trevliga men pratar så förbannat bara.

Jag låtsas bara vara upprörd över det eftersom jag inte längre är den som pratar mest.

Notering: Killar är idioter, hade ett samtal angående sex med min tattuerade gangsterkollega och vår vän kvinnlig pratkvar nummer ett i fredags. Fan vad folk  är dumma, eller är det jag som är så dum att jag tror att jag har förankrade tankar?

Nu är jag trött. Midsommar, det är snart. Knäckebröd och hemkört. Knott och bamseplåster, kan bli bra, kan bli bra.


Ni får ursäkta ett tomt, tråkigt innehållslöst inlägg som detta, men jag är omotiverad, tankarna leker malström i mina nervtrådar, hjärncellerna hoppar hage och tjuvröker i bastun. Då blir det knepigt.

Another day, another way. Tomorrow is a brand new today.

Kommentarer
Postat av: Ida

Tackar igen så hemskt mycket för din kommentar. Det var länge sedan någon uppmuntrade mina skrivardrömmar som ännu lever kvar nånstans djupt inne :) Att ge ut en diktbok, eller en samling memoarer vore ju drömmen. Kanske ska man inte ge upp sina barndomsdrömmar så lätt ändå?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback