Lucköppning av födelsedagsgrillningen till Marina och Evelinas ära

Jag är långsam, kanske till och med långsammast. Men här kommer iaf bilderna ifrån grillningen inne hos Evvy i stan och påföljande utgång.

Jag tror det var den 2:a juni, men jag kan ha fel. Rätta mig den som vet, roligt var det iaf.

Dagen började med en massa stressande runt stan med proviantering och klädinköp i sällskap av Nina och Marina.
Därefter en väldig massa bråttom bråttom, vilket jag inte är så värst bra på. Men vi var inte sist.

kvällens syfte var att fira både Marina, som var hemkommen ifrån USA, och Evelina som båda två fyllt/skulle fylla, år.
Det där med fylla, det blev det också, men i en helt annan bemärkelse.

Kort resumé: Stress på stan, tandborstspanik och köttmarinad, kollektivtrafik-jojje till stan med tillhörande folkupp plockande. Grilltändning på Nybrogatan, lugna nerverna med lite öl, fortsätta med grogg och därefter grillning i glada vänners lag. Trevligt umgänge, till största delen, undantag fanns. Man fick hålla god min. Jag lär ha varit aningen reserverad delar av kvällen.

Efter ett par vätskekontroller och klockrally vinglade vi ner mot stan och Oleary's för att där röra sig, nåja, försöka iaf, på dansgolvet och helst i takt till musiken. Jag fick en utskällning från A-Ö av någon tjej vars kompis dansat in i mig sisådär fem gånger. Det var tydligen mitt fel och jag skulle visst ha backspeglar på axlarna så jag kunde se bakåt och flytta mig när folk tänkte dansa in i mig. Störtlöjligt sa Jojje och fnissade.

Kvällen avslutades på mAx, varpå koordinator Jojje desperat jagade taxi så vi skulle ta oss till Hotell Skog.
Taxi hittades, inackordering på Hotell Skog med Nina och Marina. Bakis-tecknat dagen efter och en väldigt slö dag. Mycket trevligt, mycket roligt, mycket tokigt.

Bilder finns på
http://flokig.nu/2ajuni


image27
Födelsedagsbarnen, Evelina och Marina

       

      

    






Kommentarer
Postat av: Evelina

Nu överdriver du ;) Ska vi typ grilla eller nåt sånt kanske? :D
Va roligt att du lagt upp bilder sen festen :D har bara sett mina egna därifrån :P

Postat av: Linda

"Trevligt umgänge, till största delen, undantag fanns." Jag hoppas att inte jag var ett undantag... :|

2007-06-17 @ 20:35:00
URL: http://linnda.blogg.se
Postat av: Linda

Ahaaa... jag tror jag vet vilka du syftar på :P Hade jag varit ett undantag skulle jag ha givit dig på moppo! Fast jag vet att jag kan bli lite jobbig på fyllan så jag hade nog förtjänat att vara ett undantag ;) Minne? Nä, det har har jag väl inte. Jag kom ju inte ihåg Nils! :D

2007-06-17 @ 21:20:51
URL: http://linnda.blogg.se
Postat av: Linda

Jaså, var han Ljustorpare. Ja, du ser... Minnet är bra men kort! :P

2007-06-17 @ 23:17:48
URL: http://linnda.blogg.se
Postat av: Ida

Tack så mycket för din fina kommentar.. det var en alldeles bra tolkning. Skönt att veta på nåt sätt.. att den faktiskt berörde.

2007-06-18 @ 01:26:52
URL: http://idaochlivet.blogg.se
Postat av: Michelle

mm, mysigt... :D kände ju igen en person från finspång :D

2007-06-18 @ 18:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback