Lite sång, lite dans, liiite naket! Midsommar i de mörka norrlandsskogarna

Ska man lite kort sammanfatta midsommar ser det ut som i rubriken: Lite sång, lite dans, lite naket.

Den längre versionen lyder som följer.

Det blev planerat att vi skulle fira midsommar ute hos mig i de djupa skogarna, lite lugnare, lite mysigare, lite trevligare.

Nina, Evelina, Andreas och Olof rullar in hos mig vid strax före fem, vi är alla rätt hungrig då, börjar med att dricka lite öl för att stilla den värsta hungern. Jag svänger ihop en enkel bulgursallad med varmrökt lax och tillhörande örtsås, förbereder köttet och sedan styr vi stegen ut på de gröna gräset för att slåss lite med grillen. Tack och lov för gasolgrill så man slipper vänta på glöden.

Strålande sol och vi gjorde vårat bästa för att stråla ikapp med den. Såhär Fint var det när vi satt och åt.

  
Andreas, Olof, Evelina och Nina verkar hungriga!


Efter att vi inmundigat våran läckra måltid begav vi oss återigen upp till mig på våning 2.
Där blev det lite mer dricka, musikpoppande och trevligt umgänge med intressanta samtal. Mycket skratt och glädje. Sedan kommer min kära vän Marielle med tillhörande systrar och deras pojkvänner förbi. Nadja och Bäckman, Tanja och Rickard. Mycket trevligt.

Lite boule spel och lite galenskap senare bestämmer sig hälften av sällskapet för att gå över till badstranden och bada. När dom kommer tillbaka är dom blöta och frusna, åtminstonde Evelina och Nina, så dom lånar mitt badkar för att värma sig. Det är ungefär här allting börjar spåra ur och bli den konstigaste midsommar någonsin.

Ungefär där får jag och Andreas för oss att vi också ska bada badkar. Fyra person i ett blått badkar av standardmått, det är trångt, men det går. När vi suttit som fyra fån och badat badkar med öppen badrumsdörr, förvandlat mitt arma badrumsgolv till något som närmast liknar ett sund samt skrålat conerlius låtar med groggarna i högsta högg börjar de övriga fem, Olof var modig och stannade, bege sig härifrån. Jag förstår inte varför. Kanske hade att göra med att någon stövllade in i vardagsrummet
spritt språngandes för att hämta sin öl. Där det satt fem storögda personer. Men det vet jag inget om.

Det hela låter ganska mycket värre än det var, en rolig, minnesvärd spontangrejj bara. Spontan bada lite.
Borde man göra oftare. Sedan blev det lite soff softande innan ögonlocken lekte tittut och det var lika bra
att man förpassade sig till sängen för en dust med John Blund. Tack kära vänner för en trevlig kväll!

Bilder på badet kanske publiceras senare, om jag får tillåtelse till det av de inblandade.

Låt mig förtydliga: Det var inte så naket som det verkade, inte för alla iaf.

But hey! We're all grown up's! Kind of....

Kommentarer
Postat av: Evelina

men nästan så :P hahaha klockrent inlägg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback