Spindeldöden

Torsdag, klockan är 13:56 när jag börjar skriva detta och jag har precis påbörjat min helg.
Jobbade in lite tid så fredagen är ledig. Ibland är det fint.

Precis hemkommen, överväger att tillreda mig någon mat och sedan städa. Kommer troligast inte bli av, iaf inte städningen.


Dagens resterande timmar är oplanerade men lite poande, donande och fixande kanske. Nej, inte poande som i bajsande. Sånt gör man på arbetstid så man har betalt för skiten, ursäkta ordvitsen.

Fredagens planer tycks vara Harmånger. Någon form av fest där som verkar locka en del folk.
Vi får se vad det blir av det hela, men det verkar lovande.

Problemet är bara att det är olagligt att dricka sprit och köra bil i det här landet, löjliga faschistlagar vi har, så det hänger på om man lyckas leta reda på någon chaufför. Jag står för bil om du kör. Någon som känner sig manad?

Soligt väder, hösten har börjat.

Dagens skräckupplevelse: Påväg hem ifrån jobbet, körandes i bilen, känner jag något krypa på min armbåge, tittar ner och får se en fullständigt enorm vitblek-gul spindel spatsera på min armbåge. Tittar i backspegeln, knäpper iväg spindeln. pallnitar och svänger in till sidan, flyger ur bilen. Sliter upp passagerardörren och väntar mig att bli överfallen av en totalt livsfarlig mördarspindel påflykt undan den galaktiska rymdpolisen. Inser att den kanske inte tänker äta upp mig trots allt. Hittar en PET-flaska och lyckas fånga spindeln i den och skruvar på korken.

Letar febrilt igenom bilen efter fler lömska spindlar, ingen spindelmamma modell XXL under stolarna, ingen i bakluckan så jag gruvar mig ett tag, sätter mig i bilen och åker hem. Otäckt! Jag gillar inte spindlar.

Spindeln var kanske inte totalt enorm och i storlek som en liten elefant, men den kändes rätt stor och farlig när den kröp omkring på min armbåge och funderade på vart den skulle bita. Nu vet jag iaf att jag inte har svagt hjärta.

Dö spindeldöden? Nej tvi vale!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Stackare blir attackerad av små spindlar :P
Jag har ännu inte kommit på nån som kan vara chaufför :( Börjar bli lite i sista minuten nu.. Fan att jag känner så lite folk :P

Postat av: Frida

Sett för mycket på spindel-skräckisar? ;)

2007-07-19 @ 20:29:54
URL: http://fridabylliss.blogg.se
Postat av: Ollee

Okej, jag är man nog att erkänna - Jag skulle ha dött! :|

2007-07-19 @ 23:10:27
URL: http://ollee.blogg.se/
Postat av: Michelle

haha haha haha stackars spindel...den försökte bara skaffa sig en ny vän men nej då, du var tvungen o låsa in den i en liten pet-flaska som en lite taliban i kosvo. :D

2007-07-21 @ 14:28:36
URL: http://mischa3.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback