Fredag med F som i Frihet! -Uppdaterad med kvällens bravader

Ni läste rätt, jag ska vara ledig hela helgen. Två helger irad med inget jobb. Väldigt slappt.
Dock med inslag av rastlöshet.

Morgon: Vaknade, dödströttaste, var ett riktigt gatuslagsmål med John Blund innan han tillät mig kliva upp.
Väl vaken fick jag slåss en stund med ögonlocken och bända loss kuddens käftar som sugit sig fast i min nacke, den stretade emot som fan idag den jäveln. Kröp till bilen och lyckades nästan öppna ögonen, var så trött att jag fick skicka ut vänsterhanden för att känna efter vitstrecken, orkade inte titta...

Tre minuter sen till jobbet, börjar med att lägga mig under kaffemaskinen och sörpla i mig sisådär tre kubik kaffe. En kvart senare och ett ögonlock mer vaket. Jobb.

Slö dag, donar lite, letar flaggstångshål, gömmer en gubbe i marken, dricker kaffe och åker hem.
Samt bokar´playdates med Evelina och Eric, dagens tema är E.

Väl hemma: Inser att jag glömt handla, har öl och philadephiaost i kylen, osten fastnar inihelvete dåligt på ölen.
Lösningen: Lägger ölen i frysen. Isglass med öl och örtsmak.

Nutid: Väntar på Evvy som borde rulla in framöver och Eric dyker nog också upp. Återkommer imorgon med uppdateringar angående kvällens aktiviteter.

Fotnot: Therese Löghdal, som pratar i radio guld, är riktigt söt. Jag vill ha en egen radiopratare.
Synd det är så långt tills jag fyller år... Edit: Går bra med en bartender ifrån Irish också.

Uppdatering: Pga rastlöshet åkte vi in till stan, drack några kalla, jag drack nästan alkoholfritt pga att ratten ville kramas med mig. Började på Bishop med lite Gambrinos till Eric, cider för Evelina och något gott, svalkande citrontjohejsan till mig, 2,25%, Gott!

Efter att ha avverkat ALLA ställen i stan, insett att det är DÖTT här så gick vi in på Irish och satt där en stund. Trevligt folk och framför allt, fin utsikt i baren. Diverse alkoholfattiga drinkar och öl plus cider till vännerna rullade vi mot mAx. Trevlig kille, bra mat.

Nu: Hemma hos mig i yttrebortre. Evelina väntar på att få knycka datorn, jag ska sova. Au Revoir mon amis!

Kommentarer
Postat av: Marina

Haha joo just de ja, ni ju faktiskt det. Helt ärligt så hade jag glömt bort det :P Hahaha!

Postat av: Kapten Erika Warhol

Hahaha XD. Kan kidnappa en radiopratare åt dig lagomt till jul broder :)

2007-07-14 @ 01:01:32
URL: http://dumman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback