Eskapism, eller hur jag somnade i farstun.

Gårdagen var bra, till en början.

Vi sitter här och förvärmer lite, jag, Evelina och Nina, innan vi ska bege oss djupare in i urskogen än någon av oss tidigare varit. Vi ska till Ljustorp och bortom det för att festa med Jennie som fyller år.

Alla i toppskick och partyhumöret på topp. Vi konsulterar min kära far som le chauffeur. Det går kallas och helt enligt planerna tills vi kommer fram och möter upp en Jennie. Vi inser att ingen av oss tagit med hennes present. Spriten hade vi med, men presenten. Nej nej. Miiiinneeee, jag har tappat mitt minne! Är jag nykter i sinne-t? Kommer inte ihåååg (ska sjungas i bästa cats stuk)

Så hur var festen? Jodå, jag tror den var bra. Jag drack grogg och det är väll ungefär det. Kanske var någon form av eskapism, verklighetsflykt som försvarsmekanism som satte in när man var så långt ut i urskogen. Jag tvärslockande helt enkelt i kallfarstun på ett gäng dynor till utemöblerna.

Före det var det socialt och trevligt. Olle och Linda i toppskick, Jennie i toppskick, Fredde såg lycklig ut. Herr Öhlund såg inte alls ut att må dåligt. Jens verkade vara i prima kondition. Det var säkert roligt. Men jag var trött.

Nu ska jag göra frukost. Cha cha!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jadu Johan, du var riktigt på hugget igår. Jäklar vad imponerad jag blev av din lilla tur på motionscykeln... BAKLÄNGES! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback