Dagar - Vart tar alla använda dagar vägen?

Läs titel, orkar inte skriva den igen.

Vart tar alla använda dagar vägen? Finns det någon galaktisk återvinningsstation för använda dagar? Rekonditioneras dom för att återanvändas? Hur vet man att man upplever en begagnad dag? Hör och häpna, jag har en teori!

Måndagar - Alltid begagnade, varför känns dom annars så sunkiga, solkiga och bruna? En glad måndag? Rekonditioneraren var förmodligen duktig och la ner hela sin själ i att göra dagen till en bra dag. Händer inte speciellt ofta så du behöver inte oroa dig. Men vad är egentligen grejjen med att alltid ha begagnade måndagar? Varför snålar man in på starten? Jag, personligen, skulle lägga lite mer energi på att få en bra start på en vecka. Tänk om flygbolagen snålade in på starten? Hur skulle det se ut? "Alla passagerar ombeds ta med egna stegar och klättra upp i planet som redan befinner sig på tiotusen meters höjd" Funkar inte. Eller tågen: Vad ska man då göra? Löpa ikapp tåget på perrongen och hoppas att man hoppar in i rätt vagn? Blir lika illa som att skippa frukost, viktigaste målet och jada jada jada. Skärpning!
Dags att göra uppror mot dessa begagnade måndagar. Kan dom åtminstonde krydda dom lite? En chokladpralin på kudden när man vaknar vore inte fel. Andra idéer tas tacksamt emot. Jag tänker skicka lite förslag till den förmodade återvinningstationen i yttrebortre.

Tisdagar - I stort som måndagar förutom att det i undantagsfall händer att du får en fräsch tisdag som bjuder på lite roliga saker. Förenklat kan man säga
att dagarna tenderar att bli bättre och bättre ju längre in i veckan man kommer. Faktiskt så är det bara måndagarna som
är riktigt otäcka. 

Nu sitter jag här och stirrar in i ett tomt Pringles-rör. Jag tror jag tappade tråden, återkommer när tankarna klarnat. En tanke i taget tack!

Tankenöt: Är det en nöt om den inte leder någonstans? Syftet med en väg borde vara att leda ifrån punkt a till punkt b. Om punkt b inte finns och vägen sålunda inte leder någon stans. Är det då en väg eller bara en remsa med alternativt underlag?

Förövrigt så tenderar valhajjarna att bli mindre och mindre, varför blir världens största fisk mindre? Kan inte amerikanerna gå samma väg? Fast det är klart, fiskar har inte drive-in banker. Men återigen, vad vet jag, jag har inte frågat.

Nya rapporter ifrån guldfisksskålen väntas när som helst. Håll utkik!

Kommentarer
Postat av: ämma

Choklad på kuddar vore inte så dumt... Kan du inte börja jobba som det johan. En variant av tandfén som kommer och lägger Lindth-choklad på folks kuddar!

Postat av: ämma igen

eller förresten... tycker det här låter lite festligt: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1016618,00.html
så ska jag bli!

2007-03-07 @ 23:55:09
Postat av: Marina

Jag vill ocksa ha Pringles!

2007-03-07 @ 23:57:33
Postat av: Evelina

har jag nånsin sagt att du är konstig? :P haha! du har kosntiga tankar :P

2007-03-08 @ 12:31:57
URL: http://lonken.blogg.se
Postat av: JojjeB

Klart jag är konstig, men jag är tjock, blond och brun som en viss lars brundin :D

2007-03-08 @ 15:16:07
URL: http://jojjeb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback