Livet på en frigolitcykel...

Lite så känns det emellanåt, som att cykla Tour de France på en frigolitcykel som faller sönder i smulor.

Det slog mig precis, fan, mitt liv är in i helvete trist. Mestadels för att jag saknar motivation just nu.
Det har inte hänt ett förbannade dugg i mitt liv på över ett halvår, nåja, nytt jobb och så, men inget verkligt uppfriskande. Det är, i stort sett, samma tråkiga vanor och mönster. Träningen har gått åt helvete. Åre Extreme Challenge blev det inget av pga diverse anledningar. Blä!

Jag behöver energi, energi så  att jag orkar slutföra alla miljarder saker jag tagit på mig, energi så jag orkar umgås med mina kära vänner medans jag har några kvar. 
Jag håller som bäst på att gräva ner mig i jobb, rent av dränka mig, varför gör jag så?
Förmodligen för att inte ha tråkigt, för att inte ha tid att märka hur tråkigt, trögt och torftigt mitt liv är.

För det är så det känns, torrftigt, trist och trögt. Det händer inget roligt, visst är det roliga episoder och en
del glada stunder, men ingen lycka. Det saknas något. Uppskattning? Kanske det saknas, tar allting för givet.

Rastlös, sur och vrång, vill gråta, skrika och bråka. Ett fullkomligt kaos.

Och där mitt uppe i alltihopa trampar jag vidare med spänstiga tramp på min frigolitcykel med kurs rakt emot avgrunden. Vad jagar jag? En kollaps? Se vem/vilka som ens skulle märka det? Nån?

Och där stod han alldeles ensammen mitt i det stora folkhavet och kände sig väldigt isolerad ifrån omvärlden. 
Ett mellanting mellan självvald distans och ofrivillig isolering...Står ensam kvar på tå...

Kommentarer
Postat av: Emma

Samtidigt är det bara en själv som kan göra något åt sådan stiltje. Men visst kan det kännas piss när ingenting är roligt längre. Såna perioder har man ju ibland!

Postat av: evelina

Snart gatufest att se fram emot med oss ;) Och du ska väl åka å hälsa på Erik tll hösten med? :D Tråkigt att allt känns trist.. Må bra!;)

2007-06-28 @ 14:00:53
Postat av: Michelle

Känner igen den där känslan... totalt mentalt uttåkad. samma sak varje dag mer elr mindre. Vi kanske kan ha tråkigt tillsammans?! kan ju inte bli värre än vad det redan är ;)

2007-06-28 @ 17:26:06
Postat av: Nina

Hakuna Matata gubben!

2007-06-28 @ 19:33:47
URL: http://missochrasy.blogg.se
Postat av: Kapten Erika

Åk och jobba som volontär, det får en säkerligen att uppskatta den egna tillvaron :)

2007-06-29 @ 16:12:05
URL: http://dumman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback