Dagen som sådan, eller hur tusan den blev

En natt helt utan sömn. Ni förstår, jag är egentligen varulv och kan aldrig sova riktigt bra när det är fullmåne, vissa gånger sover jag inte alls. Så som inatt. Vad gör man? Halv fem imorse gav jag upp planerna på att sova. Kokade en thermos med kaffe, gjorde lite mackor och traskade ut i skogen för lite quality time med mig själv. Underbart! Fåglarna kvittrade, snålblåsten piskade och några vilsna snöflingor singlade ner förvirrat, som tyskar på charter utanför hotellområdet ungefär.

Varför är kaffe så jäkla mycket godare ute i naturen? Där satt jag, på berget och blickade ut över morgonen. Solen i öster, kaffet i muggen och mackan i munnen. Hur kalas som helst.

Har förövrigt tvättat och diskat idag. Samt lagat ett gäng matlådor att slänga i frysen. Sedan har jag hälsat på hos mamma och tjooat lite med mina systrar.

Påskägg passar bra som hjälm för er som inte vet det.

Nu är jag trött och har egentligen inget att skriva. Men jag ska snart börja vara en social varelse som intresserat observerar anda människor beteenden och kommer således att reflektera över dessa här i bloggen.

Håll ut kära vänner, ljuset i tunneln är nära. Fast med min tur är det väll tåget... ;)


Kommentarer
Postat av: Evelina

haha det skulle vara min vanliga tur med att de skulle vara tåget :P

tänk om jag oxå kunde vara morgonpigg. jag började kl 7 idag å jag är fortfarande intevaken :S känner mig som en zombie. men härligt att vara ute i naturen! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback