Bloggetiquette, skärpning!

Hur man beter sig i en blogg. Det jag irriterar mig på är när människor svarar på kommentarer de fått i sina bloggar svarar på dessa i sina egna bloggar. Kommentarer ifrån andra svarar man på i berörd persons blogg. Inte i sin egen! Har inte personen någon blogg så är det okej att svara i sin egen. Men inte annars! Vem fasen snubblar runt och lusläser andras kommentarer för att vederbörande kanske fått svar på något. Skärpning!

Här jobbar vi efter SBF-principen.
(Sunt bondförnuft)

Kommentarer
Postat av: Evelina

Åh ja det skulle verkligen vara huur kul om helst!! :D

Postat av: Emma

Är du dum på riktigt nu johan? vem FAN använder bloggen som en gästbok? Inte jag i alla fall. Frågar folk mig något i MIN blogg.. svarar jag i MIN blogg och då får de snällt pallra sig dit och läsa. Aldrig att jag agerar jojo och ränner runt i andras bloggar för att svara på kommentarer. Fan heller.

Detta är inte Nightlife.se

2007-04-09 @ 00:10:56
Postat av: Evelina

Haha men de lär säkert kunna ordnas :D Om inte annat så får du lägga dig ute på däck ;)

Jag tycker oxå att man kan skriva svar i personens egen blogg. Iaf så länge man inte får jättemånga svar då känns de kanske lite tärt :P Men jag håller med du!

2007-04-09 @ 00:27:07
URL: http://lonken.blogg.se
Postat av: Erika

Hahahaha! Jag gillar Emmas svar ^^. Sug på den du broder! ;P

2007-04-09 @ 02:39:43
URL: http://dumman.blogg.se
Postat av: Emma

Nu svarar jag väl här då bara för att du är så kommentars-kåt. :P Bitter? Nej inte det minsta, jag har min lilla skara läsare, som jag är nöjd med :) Jag är inte ute efter att roffa åt mig halva sverige som läsare...

Tycker fortfarande det är fel att föra diskussioner bloggar emellan. Eller skriva nåt helt annat i kommentarsfunktionen på en blogg... typ "ska vi fika på tisdag?" eller "det var kul i helgen, jag var skitfull". Om man då vill vara "proffsig" och skaffa sig läsare är man ju allt annat än just det när man tar upp oväsentligheter i bloggens kommentarsfunktion.

Våga vägra blogggästbok!

2007-04-09 @ 11:19:04
URL: http://hayes.webblogg.se
Postat av: Caroline

Det är faktiskt mer feng shui att svara på kommentarer i sin egen blogg för att låta riktigt präktigt snobbig. Dessutom hör ju alla kommentarer förhoppningsvis ihop med bloggen man skrivit, vilket kan bli både dialog och debatt under den då tillhörande bloggen. Men alla är vi olika och gör olika. Jag kan gå med på båda för att vara som mest solidarisk. Titta vad många kommentarer du fått nu btw! ;-)

2007-04-10 @ 00:04:36
URL: http://consonance.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback